zondag 14 mei 2017

Bijbeltekst voor een leider

Spreuken 31,
1 Woorden van Lemuel, de koning van Massa. Het zijn de woorden waarmee zijn moeder hem goede raad gaf. 


2 "Mijn zoon, mijn eigen kind, mijn kind dat ik van God heb gekregen, wat zal ik zeggen?
3 Verspil je geld niet aan vrouwen. Verspil je leven niet aan hen, want ze zijn de ondergang van koningen.
4 Lemuel, het is ook niet goed voor een koning om veel wijn te drinken. Het is niet goed voor een heerser om dronken te worden.
5 Want als hij te veel drinkt, vergeet hij de wetten. Hij komt niet langer op voor de rechten van de arme mensen.
6 Geef wijn maar aan mensen in grote nood, geef wijn aan diepbedroefde mensen.
7 Want als ze drinken, vergeten ze hun armoede. Ze denken niet meer aan hun ellende.
8 Maar jij moet spreken voor mensen die niet voor zichzelf kunnen opkomen. Jij moet opkomen voor het recht van mensen die vertrapt en uitgebuit worden.
9 Spreek, en oordeel rechtvaardig. Zorg dat de arme mensen een eerlijke rechtspraak krijgen." 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten